Nyheter

Chevron
Svenska Futsalligan och laget.se inleder samarbete

Svenska Futsalligan och laget.se inleder samarbete

Föreningssystemet laget.se går in som officiell partner till Svenska Futsalligan (SFL) från och med säsongen 2019/2020. Företaget kommer att hjälpa till att öka räckvidden i marknadsföringen av ligans matcher.

Laget.se är en jättebra kanal för oss att nå ut i och vi är säkra på att SFL:s exponering kommer att öka markant, säger Lasse Ternström, Ligaansvarig Svenska Futsalligan på Svensk Elitfotboll.

Laget.se är Sveriges mest använda föreningssystem. Under september 2019 hade laget.se besök från nära 2.5 miljoner unika webbläsare. Idag hjälper laget.se över 3100 idrottsföreningar med administration och kommunikation. Laget.se har 18 anställda fördelade på kontor i Stockholm och i Örebro.

– SFL vill att idrotten ska byggas på glädje. Futsalsporten i stort har visat att den fångar upp och utvecklar många utövare. Det är något som går hand i hand med ”Fler i idrott” som är vår vision på laget.se. Därför har vi valt att ingå i detta samarbete, säger Oskar Gustafsson, Marknadschef på laget.se

Årets upplaga av SFL sparkade igång förra helgen.

Foto: Calle Appelqvist